Vi behandler din forespørsel, vennligst vent

Spørsmål og svar

SPØRSMÅL OG SVAR

Her finner du svar på en rekke spørsmål. Sjekk gjerne her før du kontakter kundeservice.

 

Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, ta kontakt med kundesenteret på mail avisa@strilen.no, eller tlf 56 34 30 30 – tastevalg 9.

 

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg nytt?

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du klikke Glemt Passord i innloggingsvinduet: I bildet du kommer til, skriver du inn din e-postadresse, og klikker Send: Du vil nå motta en e-post fra SPiD. Klikk på lenken i denne. I vinduet du kommer, til velger du et nytt passord, og klikker Sett passord. Ditt nye passord er nå lagret

 

Hvordan endrer jeg passordet mitt i SPiD?

Du kan enkelt endre passordet ditt ved å benytte funksjonaliteten for Glemt passord (se over)

 

Hvor finner jeg min SPiD-profil?

Den finner du HER. Din SPiD-profil gir deg oversikt over alle abonnement og produkttilganger du har gjennom SPiD, i tillegg til at du kan endre ditt brukernavn og passord.

 

Må jeg logge meg på hver gang jeg skal bruke Strilen.no?

Nei, du registrerer deg som bruker én gang. Deretter blir du gjenkjent når du neste gang oppsøker oss. Oppsøker du nettsiden senere fra en annen enhet må du skrive inn brukernavn og passord på nytt

 

Hvorfor har Strilen innført brukerinnlogging på digitale tjenester?

Tidligere har en stor del av vårt innhold vært forbeholdt abonnenter på papiravisen. Men vi ser at lesevanene har endret seg blant våre lesere, og stadig flere ønsker å få tilgang til alt innholdet vårt digitalt. Derfor endrer vi dette, og gjør alt vårt innhold tilgjengelig også på strilen.no. Da er det naturlig å ta betalt også på nett, og kreve innlogging for abonnenter.

 

Hvilke digitale produkter har jeg tilgang til når jeg abonnerer på Strilen?

Som abonnent på Strilen får du tilgang til alle våre produkter. Vi selger redaksjonelt innhold til deg – du velger selv hvilken plattform du vil bruke for å lese og se det.

 

Hva er SPiD?

SPiD står for Schibsted Payment ID og er en felles innlogging- og betalingsløsning for nettsteder og aviser i Schibsted. SPiD kan i dag brukes hos blant andre Aftenposten, VG, Finn.no, Bergens Tidende, E24, Ebok.no, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen.

Med SPiD kan du logge deg inn og få tilgang til å lese alle saker på strilen.no og eavisen

Les mer om selskapet og tjenesten på schibstedpayment.no

 

Jeg abonnerer på Strilen. Hva må jeg gjøre for å få digital tilgang?

Alle som abonnerer på Strilen får automatisk tilgang til alt Strilen publiserer på nett og mobil. Det eneste man må gjøre er å opprette en digital brukerprofil ved hjelp av noen enkle tastetrykk. Klikk HER for å komme i gang.

 

Hvordan leser jeg e-avis på andre plattformer?

For å lese e-avisen på iPhone og iPad trenger du en egen Strilen-app som kan lastes ned i App Store og Google Play.

Jeg husker ikke abonnementsnummeret mitt, hvor kan jeg finne det?

Det står på fakturaene du mottar.

Du kan også få det opplyst ved å ringe 56 15 28 00 (bruk tastevalget for abonnement).

 

Vi er tre eller flere personer i familien og ønsker tilgang til alle?

  • Man kan ha fire familieabonnement per abonnement slik at fire stykker i husstanden kan være logget på samtidig.
  • Det gjør du på Min Side, under Familieabonnement
  • Husk at ny bruker må omstarte nettleseren sin for å se de nye tilgangene.

• Er det OK å legge til en person som er under 15 år?

Ja, så lenge den foresatte samtykker, og personen har egen e-postadresse.

 

Kan flere være logget på samme brukeren?

Nei, kun en bruker av gangen med samme brukernavn og passord, men man kan være pålogget både nettbrett, web og mobil samtidig.

 

Jeg har byttet e-postadresse, hva gjør jeg?

Logg deg på med ditt brukernavn (e-post) og passord inne på strilen.no, gå til Min side, deretter til Personlige Innstillinger. Her kan du endre e-postadressen.

 

Et familiemedlem har byttet e-postadresse, hva gjør jeg?

– Personen må selv bytte adressen på sin konto som han/hun registrerte da du la han/hun til som familiemedlem.

– Du som administrator kan slette personen som familiemedlem, og legge til på nytt.

 

Kan jeg betale ved å få tilsendt faktura selv om jeg bare skal ha abonnement en dag?

Nei, dessverre, det må betales med kredittkort via strilen.no.

 

Får jeg kvittering på kjøpet mitt? Jeg har bestilt og betalt for 30 dager.

Om du har kjøpt abonnement og betalt med kredittkort på nett, så vil du motta en e-post som en bekreftelse. Dette er din kvittering.

 

Hvor lang tid tar det før jeg kan lese e-avisen min igjen/alt på strilen.no som jeg har betalt/betaling er på vei?

Om du bestiller og betaler via strilen.no, blir abonnementet aktivt umiddelbart. Dersom systemet ikke gjenkjenner adressen din vil du imidlertid ikke få tilgang til ”Min side” før en manuell behandling er gjort.

 

Hvordan stopper jeg mitt abonnement midlertidig?

Du kan ikke stoppe abonnementet ditt midlertidig, men du kan stoppe levering av papiravisen.

Det gjør du på Min Side, under ‘abonnementsendringer’. Velg midlertidig opphold.